Aktuálně provozujeme několik modelových kolejišť. Naším nejrozsáhlejším projektem je segmentové kolejiště v modelovém měřítku H0, které t.č. má bez mála 80 metrů, a skládá se z jedné hlavní „D2“ a jedné vedlejší „D3“ (lokálkové) trati. Trať je jednokolejná a provoz se zde řídí telefonickým dorozumíváním (nabídkou, přijetím a odhláškou vlaku). Pro efektivnější řízení provozu byla zastávka Jakubčice-Podhradí (spojena s hláskou Jakubčice) rekonstruována na výhybnu se zastávkou, což umožňuje křižování vlaků a odlehčilo to provoz zejména v přilehlé stanici Raspenín. V nejbližší době chystáme stavbu naší největší železniční stanice Dalešín (t.č. ji provozujeme jako stanici skrytou), ke které bude připojeno velké lokomotivní depo se dvěma halami, rotundami (starou – parní, a novou – motorovou), dále do stanice Dalešín budou zaúsťovat dvě vlečky (DACHEZA – Dalešínské chemické závody, n.p.; a FUD – Fučikův důl, n.p.)

železniční přejezd se závorami.
Ještě před pár lety jsme na tom
samém místě mohli vidět závoráře, jak obsluhuje závory mechanické.

842 002 čeká na křižování
ve Výhybně se zastávkou
Jakubčice-Podhradí



Dalšími kolejišti jsou menší panelová kolejiště, které staví především náš kolega Ivan. Na těchto kolejištích je kombinace modelové železnice různých měřítek (N 1:160, TT 1:120 a N 1:160) a papírových modelů.

Rozestavěné kolejiště, tentokráte v modelovém měřítku H0 (1:87). Opět v kombinaci s papírovými modely (v popředí už dokončené stavby radnice s věží a nádraží)
Naše „trenažérové“ kolejiště, kde se mohou prohánět modely všech tří základních modelových velikostí (H0, TT a N).
Dalším naším projektem je tzv. mobilní kolejiště, se kterým se prezentujeme na hostitelských výstavách. Spolupracujeme mj. s Dopravním podnikem Ostrava, Vagonářským muzeem ve Studénce, s papírovými modeláři „Ostravan“, plastikovými modeláři z Ostravy (Fox model) a Kopřivnice (Model Kit Show), Moravskoslezským muzeem železničním z Ostravy atd.
Pár momentek z mobilního kolejiště:
Singrovky v Želmově
Hektor posunujeČekají na svůj vlak Rosnička „zaskakuje“ Motorák M262 a „švestky“ Mn v čele s T 478.1 Mn projíždí Želmovičky Stanice Želmov „Kredenc“ a „Singrovka“ Křižování M152 a M240 Posun na točně M296 v Želmovicích Zastávka Želmovičky Večerní nádražní idyla Kolejová váha v Želmově Prohlížecí jáma a Spitznerův vodní jeřáb v Želmově
Naše mobilní kolejiště mělo „premiéru“ v Kopřivnici na Model Kit Show 2019
Dalším, a divácky velmi oblíbeným kolejištěm, je zahradní železnice v modelové velikosti „G“ (1:22,5), která t.č. má dva okruhy, po nichž se projíždějí dvě parní soupravy.
Jede jede mašinka, kouří se jí z komínku … Na „G“ kolejišti provozujeme aktuálně 2 soupravy Modelová velikost „G“ je považována za železnici zahradní, proto ji lze bez obav provozovat i venku (i když za deště doporučujeme zajet do depa …)